Emocinis intelektas yra esminis gebėjimas, leidžiantis valdyti sudėtingas situacijas šiandieniniame pasaulyje. Tai pagrindinis elementas, gebantis prognozuoti efektyvumą, santykių, gerovės ir gyvenimo kokybę. Tai yra viena iš priežasčių, kodėl Pasaulio ekonomikos forumas jį įvardija kaip vieną iš pagrindinių įgūdžių ateityje. Deja, visame pasaulyje emocinis intelektas mažėja dar nuo 2011 m.
Gyvendami technologinės revoliucijos eroje, kas dešimt metų mes prisitaikome prie pokyčių, kurie mūsų gyvenime anksčiau neegzistavo. Nuo griežtos skaitmenizacijos iki visą parą veikiančios socialinių tinklų įtakos, nuo besikeičiančių profesijų iki prisitaikymo prie Y kartos, įskaitant stresinę situaciją COVID-19 metu, natūralu, kad kartais žmogus jaučiasi emociškai įsitempęs. Įtempto gyvenimo metu suaugusiems žmonėms reikalinga parama ir mokymasis visa tai įveikti, padėti sau ir užtikrinti geresnę ateitį visose savo gyvenimo sferose: tiek asmeniniame gyvenime, tiek darbe.
Erasmus+ suaugusiųjų švietimo strateginės partnerystės projektas „Nuo emocinio valdymo iki emocinio atsparumo“ (EMER) (angl. „From Emotional Management to Emotional Resilience“) siekia skatinti mažiau galimybių turinčius žmones (pavyzdžiui, pagyvenusius žmones, gyvenančius regionuose, bedarbius ir kt.) įveikti sunkumus, išsiugdyti gebėjimus valdyti savo emocijas ir įgyti emocinį atsparumą.
Mūsų bendras tikslas taip pat yra susijęs su „ET 2020“ (angl. Education and Training 2020) politikos tikslu „Skatinti teisingumą, socialinę sanglaudą ir aktyvų pilietiškumą“ – projekto dalyviai dalyvaus programos veikloje, skirtoje asmeniniam tobulėjimui, ypatingą dėmesį skiriant pasitikėjimo savimi ugdymui, gerinant požiūrį ir elgseną bei tobulinant pagrindinius įgūdžius, tokius kaip bendravimas, darbas komandoje ir kt.
Partnerystėje dalyvauja įvairios organizacijos iš Lietuvos, Latvijos, Ispanijos, Italijos ir Turkijos: suaugusiųjų švietimo centrai, ne pelno siekiančios asociacijos, privatus mokymų teikėjas, valstybinis švietimo klubas. Patyrusių suaugusiųjų švietėjų ir psichologų komanda dirbs kartu, teikdama aukštos kokybės, novatoriškas mokymo priemones suaugusiųjų švietėjams ir paklausias mokymosi galimybes suaugusiems.
Vykdant projektą bus plėtojami tokie rezultatai:
(1) „EMER – emocinis valdymas: žingsnis po žingsnio į emocinį atsparumą“ (angl. “EMER – Emotional Management: Step-by-Step to Emotional Resilience”) – mokomoji medžiaga, grįsta žaidimų metodika.
(2) E-mokymosi platforma „EMER – emocinis valdymas: žingsnis po žingsnio link emocinio atsparumo“, įskaitant projekto mokomuosius vaizdo įrašus, siekiama sukurti nuolat besimokančią visuomenę ir sustiprinti mokymosi visą gyvenimą galimybes. Projektas skirtas skatinti mokymąsi visą gyvenimą, suteikiant švietimo galimybes bei daugiausia dėmesio skiriant suaugusiųjų gyvenimo įgūdžių stiprinimui.
Visi projekto rezultatai (metodika) galės būti lengvai pritaikomi ir perkelti į kitus sektorius: jaunimo, aukštojo mokslo, mokyklų, profesinio mokymo ir kt.
Jeigu turėtumėte klausimų, susijusių su projektu, parašykite mums projects@ziniukodas.lt.